tirsdag 14. juli 2009

Blogger DU på jobben din?



Sitat fra tu.no "Facebook, Twitter og blogger er viktige verktøy for næringslivet. Det sier i hvert fall bloggere og tvitrere"

Hvorfor er egentlig dette så veldig viktig for næringslivet ? Greit nok, sosiale media er en god markedsføringskanal, men skal det bety at alle i befriften skal sitte å oppdatere om hva de gjør og synes om ting og tang på media som facebook,twitter mef flere ? Jeg mener selv dette bør være en jobb for ett par utvalgte personer i bedriften, da personer som jobber allerede med markdsføring, og ikke noe som skal være allmenn akseptert som et allmennyttig verkøy for alle ansatte.

Mitt forslag til bedrifter generellt sett. Lag gjerne deres egen facebook, twitter og andre sosiale media profiler, og oppdater disse, men gjør det på en seriøs måte med informasjon som er relevant for din bedrift. Så kan de ansatte følge med om de vil. Men det betyr ikke at de ansette bør sitte å følge med jevnlig på disse kanalene under arbeidstid, det er etter mitt syn som arbeidsgiver bare sløsing av tid. Alternativt kan man la sine ansatte ha egne arbeidsprofiler, som kun følger med på profiler som er relevante for sin arbeidsplass.

1 kommentar:

  1. Alle ansatte i viktige posisjoner, ikke bare markedsføringsavd, bør delta i sosiale medier i løpet av arbeidsdagen. Sosiale medier er en strøm man går til og fra.Vil absolutt ikke si at dette er sløsing av tid!

    En god representant for bedrifter på sosiale medier greier å balanserere private og jobbmessige oppdateringer. Å bare følge oppdateringer rundt bedriften blir rimelig kjedelig.

    SvarSlett

Kommentarer stengt pga blogg flyttes til eget domene.

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Søk i denne bloggen